Hållbarhet inom företagande har i USA varit en viktig del av de stora företagens grundpelare. Som det ledande landet inom teknologi och innovation så är det viktigt att det är just USA som visar hur saker och ting bör göras. Det finns massvis med företag i landet som under de senaste 20 åren utvecklat ett arbetssätt som inte bara undviker att förstöra vår planet utan som också hjälper till att bygga upp den igen.
Ett företag som setts överallt i världen under de senaste åren är Beyond Meat. Företaget blev känt när de presenterade sin köttsmakande veganska hamburgare. Hamburgaren tog världen med storm och kan idag hittas i många matvarubutiker världen runt samt i restauranger av all rang. Utöver hamburgaren så har Beyond Meat också många andra alternativ till dem som föredrar att inte äta djurprodukter som till exempel korvar, köttbullar och köttfärs. Företaget använder sig av en arbetsmetod där man använder sig av återvunna förpackningar, produkter som inte leder till ett störa växthusgasutsläpp och dessutom så är alla deras förpackningar nedbrytningsbara.
I väl genomförda studier så jämförde man miljöeffekterna som denna nya ”hamburgare” har till skillnad mot en vanlig hamburgare, gjord på kött från kon. Resultaten var häpnadsväckande då de visade att en Beyond Meat-burgare kräver 45 % mindre energi, har 99 % mindre effekt på världens vattenbrist och en 93 % mindre användning av mark.
Med hjälp av dessa siffror och resultat så har företaget kunnat bevisa att det finns ett svar på den miljökris som världen finner sig i idag. Utöver företagets innovativa tekniker att utveckla matprodukter till individer som inte äter kött, så har också Beyond Meat vunnit många kunder tack vare just sin hållbara företagsidé. Få saker lockar bättre i dagens samhälle än ett företag som är helhjärtade och genuina, med ett mål som inte bara gynnar dem själva utan hela världen.